Super träning och skoskav

Som rubriken anger så gick träningen helt super idag! Är så glad i min fina,fina häst! Första träningen på 5v,och hon är så mjuk och fin. Hon har ju bara promenerats i 3v och skrittat uppsuttet i 2v med lite jogging sista v,så jag trodde hon skulle vara lite "springig" men hon var så fin. Hon har ju inte sett en paddock heller på 5v så vi tog det väldigt lugnt. Ca 60 min med mest bara övergångar skritt-trav-skritt och sen lite galopp i lätt sits i båda varven. Eftersom att jag hade de nya stövlarna fick jag givetvis gräsligt skoskav så Linda red henne halva passet och hon sa att hon kände stor skillnad på henne. Hon tog för sig mer med höger bak och hade en större galopp. Kul,kul!

Måste ta lite nya bilder tror jag bestämt... gammal bild från lilla edet i maj


Kommentarer
Postat av: jeanette

härligt att hon känns så fin :D

2010-08-19 @ 18:52:36
URL: http://jeanettez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback