Länge sen igen...

Datorn har bara hängt sig när jag har haft tid att skriva lite så då har jag gett 17 i det.. Nu gör jag ett nytt försök =)
Att Gloria de Campeao blir ny hingst på stuteriet har fått mycket positiv respons. Jätte kul verkligen! Någon eller några av de kunder som har travston inackorderade här har börjat leta efter fbl ston att betäcka. Spännande! Jag kan inget om avel eller galopphästar men det är ju väldigt kul att ägaren väljer att ställa honom i Sverige. I Sverige kommer han att kosta 3000+25000 kr och när han åker till Brasilien för att betäcka tror jag han kommer kosta ca 30000 dollar!! Det är skillnad det ;) Annars rullar allt på här! Var och tränade i torsdags och hon var sååå fin! Blev ett lugnt pass eftersom det var ett tag sen så blev det ett "vanligt" pass för att bara checka av och hon var så himla fin min stjärna! Snöstorm och lite ofrivillig vila gör susen =)  Idag blir det antingen uteritt eller en sväng till ridhuset,har inte bestämt mig än.
Nu ska jag ta med min hjälpreda och gå ut och mocka!

Duktig hjälpreda i somras!  Det är väl tillåtet med barnarbete??? =)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

sv: Jag har ju köpt Zamona och Batman på Irland och jag rekomenderar varmt att köpa fullblod där! Jag har lite kontakter där så behöver du hjälp är det bara att säga till! Annars kan man ju hitta guldklimpar här i Sverige oxå, men på Irland avlar man mer på bra hopp än i Sverige, vilket resulterar i mycket bättre teknik! Både Batman och Zamona har dessutom väldigt bra gångarter vilket jag tycker är mycket viktigt om man ska använda fullbloden i halvblodsavel! Men när det gäller fullblodsavel, och då menar jag ren fullblodsavel för galoppen, så är inte gångarterna det viktiga. Det är bara hjärta och löphuvud som gäller. http://www.hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=420845 är en häst jag tror kan va bra inom såväl halvblods som fullblodsavel faktiskt!=)

2010-12-05 @ 18:21:13
URL: http://www.jolisporthorses.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback