Eget stall VS Inackorderad/ha hyresgäster

Jag tänkte skriva ett inlägg om mina tankar kring att ha eget stall och att vara inackorderad/ha hyresgäster.
Jag har ju min häst i ett eget stall på gården ihop med ett travsto som inte passar/trivs i lösdriften. Jag har inte alltid samma sällskapsdam till Corall utan när de ska föla går de till ett annat stall och jag får då en gallmärr eller någon som fölar senare. Det har inte varit några problem för Corall att byta kompis ca var 6:e månad,hon är så trygg i sig själv och bryr sig inte så mycket.
Det finns 3 st boxar i "mitt" stall men just nu är det bara 2 hästar och sen förvarar jag foder i den 3:e. Jag sköter mitt stall helt själv,släpper ut och tar in,vardag som helg. Visst skulle det vara skönt att låta personalen göra det men det vill jag inte. Jag vill ha mina hästar ute längre än till 16.
Ibland tänker jag att det skulle vara skönt att ha en inackordering,nån att umgås med i stallet,men jag har prövat det och det är inget för mig. Jag trivs med att vara själv och rider jag ut har jag grannen som sällskap. Dock väldigt sällan,men jag har INGET ont av att rida eller vara i stallet själv.
Att vara inackorderad är heller inget alternativ för mig,just nu iallafall. Jag skulle helt enkelt inte ha tid att åka fram och tillbaks för att rida och sköta min häst. Nu går jag ut precis när det passar mig. Vill jag mocka på morgonen går jag bara upp lite tidigare och Agnes kan vara med ute i stallet. Tröttnar hon går vi bara in.
Har bara dåliga erfarenheter av inackorderingar tyvärr,har bara blivit utnyttjad i sista änden. Blir väl så kanske när man bor på gården. "Du som ändå bor så nära.." "hinner inte komma idag.." "du kan väl.. " Sen är det väldigt lätt att vilja ha och ha och ha,men om man vill ha hjälp tillbaks nångång är det minsann inte lika lätt..
Nej,jag sköter mig själv! =) 
Vad har ni för erfarenheter?

Eget stall guld värt!! (För mig iallafall)


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

har haft inhyrt förut och har eget nu. skulle aldrig stalla upp min häst igen, hon misstrivs så på större stall! enda fördelen är väl ridhus och tränare

2011-01-03 @ 14:52:36
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Caroline

Att ha eget stall är så himla skönt, men ibland vill man ha lite "ridsällskap" och det är väl de gångerna man saknar en inackordering. Men som du skriver man kan rida med grannen när den rider.

Håller med det där att man blir lite utnyttjad när de säger,, kan inte komma till stallet är sjuk , eller om man är snäll och mockar deras box kan de ALDRIG hjälpa till och mocka min BOX en DAG.

För är JAG sjuk så får jag allt gå och ta hand om mina hästar varje dag ändå,, tror folk är så bortskämda med att de kan skita i sin häst bara för att de har sin häst inackorderat någonstans.

Har satt ut en annons för ett tag sen att jag hyrde ut en box, synd bara att det är konstigt folk som ringer och klagar innan. Precis som att man vill ha en person som redan klagar i telefonen innan....



2011-01-03 @ 15:22:03
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack! Det gick bra, hon är bättre :)!

2011-01-03 @ 17:51:13
URL: http://littleworldof.blogg.se/
Postat av: caroline

hej ville du ha det röda scapa schabraket?

2011-01-04 @ 20:18:00
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback