Svettigt ridpass

Nu har vi varit iväg och tränat och vi blev minst sagt svettiga både jag och Corall. Red ett rent markarbetes pass med fokus på lång och låg i både trav och galopp. Det gick super! Trots att det var varmt var hon väldigt framåt och allt blir ju så mycket enklare när man slipper driva i varje steg utan kan koncentrera sig helt på sits och händer istället. Duktig häst! På torsdag ska Linda hoppa henne och sen dröjer det nog ca 1,5 vecka innan det blir träning igen för Linda ska till Falsterbo och jobba. Då får jag ta tillfället i akt att rida på de underbara ängarna! Inte så tokigt det heller. Nu ska jag plocka och fixa lite här hemma och vattna i trädgården innan det är dax för jobbet. Ha en härlig tisdag i solen om ni är lediga!

En dusch har nog aldrig varit så härlig som idag.. Både för mig och hästen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback