Ledig men ändå jobbat (Varnar för läskig bild)

Idag har jag varit ledig från mitt vanliga jobb,men har jobbat några timmar på stuteriet. Släppt ut och mockat har varit min syssla idag. Gick helt ok. Inget avancerat jobb direkt ;) Just nu har vi 30 ston inne i ett stall och ca 20 årsföl i ett annat stall. Resten går i 3 olika lösdrifter. Fölen ska åka till Norge snart,därför har vi de kvar på vår gård,annars har vi ju alla föl/unghästar på en annan av gårdarna efter att de skiljts ifrån.
På ridfronten har det varit träning för vår del. Gick bra idag. Min lilla arbetsmyra sköter sig så bra =)
Imorgon ska jag hjälpa till hemma innan jag jobbar på andra jobbet imorgon kväll. Imorgon på stuteriet ska vi frysmärka föl och jag ska hjälpa veterinären att dräktighetsundersöka. Vi ska även kolla om vi kan göra en caslick på min häst då hon suger luft. Det är tyvärr inte säkert att det går då hon har ganska många "skimmeltumörer" i de regionerna,men vi får se.

Caslick   (lånad bild)








Kommentarer
Postat av: IA

SV: Ja, det är så roligt med unghästar :)

2010-11-01 @ 21:28:39
URL: http://missia.blogg.se/
Postat av: fridan

är det ett travstuteri? tänkte på frysmärkningen :)



sv: oj har du 2 jobb? men du jobbar inte heltid på båda väl?

2010-11-02 @ 21:50:56
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback