Mina hästar genom åren

Här kommer en presentation av de hästar som passerat revy i mitt liv.
Tyvärr har jag inte kort på alla då vår scanner inte fungerar men hoppas det är ok ändå
RUFSI En shetlandsponny som tyvärr inte fanns hos oss så länge pga att de som vi köpte henne sa fel ang fölningsdatum... Vi köpte henne dräktig och de sa att beräknat földatum var ca 6 mån efter att vi köpt henne. Hon fölade efter 2 mån så när vi kom ut till stallet gick det en krabat omkring på stallgolvet och Rufsi låg i spiltan och hade fläkt sig.. =(  Hon stod i spilta för pappa hade inte hunnit fixa nån box än. Han trodde ju att han hade tid på sig.. Så det blev tyvärr nödslakten till Rufsi på min födelsedag och allt..
PRINSEN Rufsis fina fuxföl som tyvärr bara blev några dagar. Vi försökte föda upp honom på nappflaska men det gick inte så bra... Inte direkt en bra start på hästfronten..
PERRA Shetlandsponny som vi lånade av några grannar ett tag. Både rid och körbar. Honom hade vi mycket kul med.
MY LORD (MILLE) En welsh som vi hade några år. Fin,snäll häst som tyckte om när det gick fooort!
TARZAN Gotlandsruss som vi hade i många år. Skulle egentligen bara haft honom ett tag,men han blev kvar. Född 1976 och han tävlade min syster på mycket. Väldigt snäll men envis.. =) Vet en gång när vi tävlade i Vara och han slet sig när vi skulle lasta. Gick sakta,sakta från oss och så fort man nästan kunde ta honom gick han igen.. =)  Han gick ca 3 km innan vi fick tag på han. Pappa mindre glad.. =) Han lånade vi av en kompis i många år.
CHERI D-ponny född 1980 som vi köpte av Ylva Lowen-Svärd. Ett äkta fuxsto som kunde hoppa hus när hon ville och ibland ville hon inte alls. Min syster tävlade henne upp till 120. Ibland vann hon överlägset och helgen efter kunde hon vägra ut sig =) Köptes 1989 och var kvar hos oss tills 2004 då hon fick svår fång och fick avsluta sina dagar.
ROCKY P Min första stora häst. Varmblodstravare född 1980. Köptes i Nossebro 1989. Vi tävlade upp till 100 cm och gjorde några starter i LB dressyr. Kanske världens snällaste häst. Fanns hos oss tills förra onsdagen,19/1, då han fick avsluta sina dagar,31 år gammal
NOBEL Mitt första hbl som jag köpte för egna pengar. Född 1976 e: Sombrero-Unikum. En stilig fux på 168 cm. En äkta läromästare. Köptes från K1 i Stockholm av Kastenman och tävlades i fälttävlan. Jag köpte honom från Hjo,1992, där han senaste tiden gått som dressyrhäst. Vi tävlade 110 hoppning och gjorde några starter i MSV dressyr. En supertrygg och snäll häst. Han kunde man lätt sätta en bomb under svansen utan att han blinka. Fanns hos mig till 2005 då han fick sluta sina dagar.
GULDUS Hbl född 1993 e: Anart. Ett impulsköp som jag kunde klarat mig utan.. Gick genom besiktning UA men hade STORA fel på ryggen.. Gick bra att rida rakt fram utan krav,men så fort man krävde nåt av honom kastade han av dig på en sekund... Åkte till klinik och röntgade ryggen.. De trodde inte det var sant,han saknade en kota och flera andra var missbildade. Stackars,stackars Guldus. Köptes i april 05 och togs bort oktober samma år.
LOPPAN född 1992 e: Shiva du loup-Eminent  Trevlig snäll häst med mycket nerv. Lugn och trevlig om allt var som vanligt,men om nåt hände började det snurra.. Tyvärr mkt svårlastad så det blev mest skogsridning och träning hemma. Fick föl 2008 e: Don Primero. Avlivades hösten 08 efter en sparkskada.
MATILDA Hbl född 96 e: Chapman-Strauss Triangelmärkt. Köpt som promenadhäst i september 2007. Red henne några ggr innan hon började krångla,sen fick jag tag på en tidigare ryttare via bukefalos och då visade det sig att hon var inriden som treåring och sen bara stått i aveln så hon var ju knappt riden.. Betäckte henne och sålde henne dräktig november 08
KUNG PRIMERO Min uppfödning,Loppans föl född 30/4 08. E: Don Primero. Min prins som jag tyvärr sålde februari 09. Han är nu inriden och matchas försiktigt mot treårstest. Spännande!!
Här är några bilder på
CORALL Hbl född 98 e: Cardento-Gibraltar. Startad 130,LA dressyr,Lätt fälttävlan. Min prinsessa som jag är så tacksam att jag fick köpa =)  Köpte henne nov 08. Hoppas på att få många roliga år med henne framöver! Världens snällaste och lugnaste häst!

Kommentarer
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

jaa det var han verkligen :) nej vad fräckt! det var ju så längesen och att du kommer ihåg :)

2011-01-27 @ 14:28:34
URL: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:




Trackback